This blog is about Bubuye and her lil bro and lil sis.

Tuesday, November 30, 2010

Bubuye nak tolong boleh?

Mama : Apa usha2? Mama buat keje sikit la.. Main jauh2, dun u ever think nak kaco aa..
Bubuye : Bubuye nak tolong boleh?


Bubuye : Mama, nie apa nie? Pen ke pensil? Bubuye nak tolong conteng2 boleh?
Mama: Jangan nyibuk..kamu nak pen ngan pensel pun tak reti
Bubuye : Bubuye nak tolong lah mama ..plz..plz(sambil cube capai pen tuh)



Bubuye : Mama nk Bubuye lukis apa?Lukis macam mana? Bg laa Bubuye tolong




Akhirnya, memang Bubuye seekor kucing yg rajin tolong..tolong kaco..aduih..Bubuye..Bubuye...




6 comments:

  1. rajinnye bubuye niii
    nti boleh mintak makan lebih kt mommy awak yer..

    ReplyDelete
  2. tuh yg payah time dia terlebih rajin..tah abes pensel pen dia main..peh tuh dh tak jumpe..adei...

    ReplyDelete
  3. bubuye nak masuk u yerk.
    nantie minta mama daftarkan tau.

    ReplyDelete
  4. hehe...pemadam tu bubuye anggap ape la...comel je tgk dia... ;)

    ReplyDelete
  5. tah laa..tuh laa..asal apa je yg dia boleh kuis-kuis, yg tuh laa yg dia dok main..malam tadi pensel pulak..sampai masuk bawah kerusi..peh tuh buat muka kesian soh kita amikkan...adei...

    ReplyDelete
  6. tuh laa.ada hati nak masuk u nie...klo kita makan kat meja tuh, tak pernah2 dia nk kaco..nie time ada nk buat keje yg ada alat tulis yg byk..tau2 dh ada atas meja..adei..bubuye..bubuye.. :)

    ReplyDelete