This blog is about Bubuye and her lil bro and lil sis.

Monday, April 4, 2011

Bubuye Dulu dan Kini





Bila mama bubuye tengok gambar bubuye yang lama, sebenarnya baru mama bubuye perasan yang kesayangan kami nie dulu putih je, skang dh ala2 milo terlebih susu tapi tak dikacau rata..hakhak....pagi tadi bubuye setia menanti mama mandi. as usual b4 mandi tuh tentunya activity mem 'pamper' bubuye dulu. Usap2 kepala bubuye, sesembang dgn bubuye etc. Masa usap2 tuh baru laa mama perasaan banyak perubahan dlm diri bubuye. Yer laa..mana nk perasan klo tiap2 hari nampak dia. badan dia makin naik (cant wait to see her weight after 3 mnth deworm..doc intan cukup suka dgn perkembangan bubuye)..

Dulu.....


  • Hari 1st, kedatangan Bubuye tidak lah disenangi aku sebab aku nie alah pada bulu kucing. Gatal2 lah.
  • Bubuye sangatlah busuk sampai even dia dok jauh sikit pun boleh bau. Kamoo nie tido kat tempat sampah ke bubuye oi.(ini lah satu penyebab kenapa nama timangan bubuye adalah kambing).
  • Dia tahu aku tak suka dia, dia cube mengambil hati aku dgn menjadi kucing paling comel sekali. nak tido dgn kita laa etc...
  • Bwk jpe doc intan... Doc intan sgt puas hati dgn kesihatan bubuye. She did mention, nanti mama bubuye takkan gatal2 lagi dh.
  • berat= 1.98 kg kot(1st time timbang)
  • berat = 2.75kg after 1 month(2nd time vaksin)
  • berat = 3.25 kg after 1month (3rd time vaksin)
  • memula bg makan piskies(1st time bela kucing..tetaw apa2 pun..)..dia makan je...bg je lah apa..dia akan makan

Kini.....

  • berat? tak check pulak
  • dah makin itam
  • Nak share tilam or sofa?? kirim salam laa...dia lah tuan puteri dalam rumah tuh. No share2 aa..share pun tak nak..inikan pulak nk tido sebelah...isk..isk
  • bubuye dh wangi tp penakuttttttt air..nak mandikan dia hanya kene pakai air panas(suam2 laa) je..klo air direct paip, meraung laa si bubuye ni
  • No more nak ambil hati mama bubuye n papa bubuye. Dia yg akan pilih bila dia nak di usap manja..adei.
  • makan? contoh makanan yg tak di layan - ayam kfc yg dipanaskan, ayam rebus dr sup or ayam rebus kosong...
  • contoh makanan yg menjadi pilihan - ayam biriyani, triple-h william , cheese cake (kuning tuh)
  • penakut dgn kucing...
  • pantang kene marah..K.U.A.T M.E.R.A.J.U.K


apa2 pun...kami tetap sayang dia..even dia tak comel mana(comot je lebih...) mama n papa tetap syg bubuye :) :)

3 comments:

  1. comel!!!! gemok gedempol la bubuye!!!!
    kucing siam lame2 warna die mmg akan makin gelap...

    ReplyDelete
  2. m.q : tuh laaa..baru perasan dia dh byk berubah bila tgk gamabr2 lama dia...

    Sharz: tuh laa..mmg doc intan dh bitau dulu..lama2 dia akan makin gelap..skang nie leher dia je sedikit putih. dada dia pulak..dh itam..tp kt tgh2 tuh ada satu set bulu satu line kaler putih..hehe

    ReplyDelete