This blog is about Bubuye and her lil bro and lil sis.

Sunday, May 15, 2011

Bubuye jadi tuan puteri + Shiro anak manja




bubuye sukeeeee syorok kt atas kerusi meja makan and buli shiro. disebabkan shiro masih kecil
and tak sampai klo nk panjat kerusi meja makan, bubuye sukeeee meng perkotak katikkan shiro. Sengaja je dia goyang2 kan ekor dia ke bawah mempermainkan Shiro. Bubuye nie memang nk kene. Shiro sampai tertido di tepi meja makan sbb kegagalan menangkap ekor bubuye. Terlelap keletihan sementara menunggu peluang menangkap ekor.

Bubuye klo bab wet food, dia mmg fussy. Hish, geram. Bagi ayam rebus? dia cium2 gitu2 je. Ayam KFC? di kuis2 macam laa busuk sangat. Ayam biriyani Syed??dia dulu yg tunggu tepi kita. Ya, hanya ayam biriyani dari restoran Syed biriyani je dia pandang.GERAMMMMMMM...

Shiro pula sebaliknya.licin dia kerjakan. bagi lah banyak mana pun, Shiro akan memastikan makanan itu tidak terbazir. Good boy. dia tak memilih. makan je apa yg mama n papa bagi. klo dia nk, dia mintak lagi.

Pagi tadi mama bubuye memanggil 2-2 ekor budak nie masuk bilik, yang datang menyahut hanyalah Shiro. Bubuye? klo kita nk cium dia, kita yg kene pi kt dia...sabar je laa...

Shiro datang melese sampai bersuara. Suara pun nak tak nak je keluar. Mama Bubuye angkat dia letak atas katil. geletek2 perut dia sikit. DIa golek2 comel tapi ups, tak pasan yg dh sampai ujung katil..apa lagi, hahha..jadi nangka busuk jatuh pokok laa..isk..tak boleh pakai nangka, sbb shiro kecik lagi, kita gunakan istilah mempelam laa...hahah..malu terjatuh agaknya, dia buat2 cover2 malu..comel...

Dok cover2 malu sampai tertido


apa yg bubuye buat tika ini??? hahha akua adalah tuan puteri..suka hati aku lah mana aku nk lepak..bubuye as usual lepak kt kerusi meja makan. mungkin sbb situ gelap + suram + shiro tak jumpa, dia selesa tido kt ctu. mama panggil dia, dia haya menjawab tp tak pun dtg. Geram betullah. mama nk p keje dh nie, nk cium2 dia, boleh pulak dia jadi budak malas..

Alamak!!kantai dengan mama!


pagi tadi, buat pertama kalinya, Shiro yg menghantar sampai dpn pintu rumah. Bubuye? dok kt hall sambil memandang dgn berlagaknya..lapo kang cari aku jugak si bubuye nie...

No comments:

Post a Comment