This blog is about Bubuye and her lil bro and lil sis.

Tuesday, June 28, 2011

Nomel dah di Vaksin!!!




hurm..dh 1 week mama bubuye tak post apa2..ada byk kerja disamping mencurik tulang..here's the latest update pasal bebudak ni...

last friday, pergi clinic honey di bangi utk vaksin shiro n nomel..kenapa tak buat kt clinik dr intan? bukan mama bubuye selalu p kt dr intan ke?? sbb dr intan tak de stok ubat vaksin yg 4 in 1 tuh..yg ada is 5 in 1. so dia tak yakin nk vaksin Nomel dgn yg 5 in 1 sbb ada kes ada yg demam teruk and Nomel agak kecil...shiro dulu sbb dia tgk shiro agak besar + boleh bertahan.....so mama bubuye bwk ke dr nurul lah jawabnya.....tgk2 shiro xperlu vaksin 3 kali..2 kali dh cukup sbb katanya kucing kg kita nie antibodi kuat n shiro dh kene yg 5 in 1 masa 2nd vaksin..so should be ok..cme jgn lupa deworm je laa..peringatan khas dari Dr Nurul..hehe...

so hanya Nomel je yg kene vaksin..


berat nomel : 0.7 kg
berat shiro : 2.1 kg dh..

membesar dgn baik yaa.... umur shiro dr nurul estimate dh masuk 5 bulan..so betullah kiraan kak nurul(felix) yg masa 1st day kami dpt shiro, umo dia dlm 2 bulan.... nomel? rupanya2 umo nomel baru masuk 2 bulan based on pemerhatian dia..nomel meragam ketika nk di vaksin..so dr nurul jab dia sambil mama bubuye dukung nomel..ngada2...shiro? agak2nya sbb dh tau tak kene vaksin, cepat2 lari masuk carrier..dasar jantan penakut... sempat dr nurul check balls shiro..haha...dh blh dia zast dh..mama bubuye mmg dr dulu dh bitau dr nurul nk hantar budak ni utk di zast di ctu? kenapa tak buat kt dr intan? sbb nk amik gambar kenangan ketika shiro di zast..ngeh2..dr intan buat waktu mlm..so xleh tgk...

Mama bubuye pk Nomel akan jadi budak baik kejap malam tuh..Namun, sangkaan mama bubuye meleset. Nomel dlm keadaan weng-weng nk jugak jadi beruk sarkas dgn Shiro..adei. Lantak kau laa...Dr nurul bg ubat cacing dose 2 hari utk Nomel. Lemah betul kalau dapat ubat pil. Sebab malas nk berperang dengan budak2 berbulu ini..

hurm..mama bubuye nk makan sat..to be continue....
Bubuye the DIVA

SHiro gangster KG PISANG


Nomel the follower


10 comments:

  1. Nomel cam Wira lah tp muka nomel cam budak baik, si wira tu muka bdk terjal hehe...

    smoga Nomel membesar sihat bagai juara :)

    ReplyDelete
  2. semua posing mendagu saja ni.
    hahaha..cute

    ReplyDelete
  3. hi..cute nye kucing2 u..
    nk tny,, mcmne vaksin 4in 1
    & 5in 1 tu ye? slame ni sy vaksinkan kucin2 tu
    Dr. xde plak sebut nk 4 ke 5.. sy ckp nk buat vaksin, dia enjet je trus bebdk tu..
    Btw, sy reader baru. hopefully u boleh bagi beberapa info yg boleh dishare.. Thanks ;-)

    From;
    Yeen
    PENANG

    ReplyDelete
  4. meow : nomel dh makin nakal..mmg terjal..suke panjat meja makan..

    mq: muke tensen sbb tak dapat ayam rebus

    harith : tks

    yeen :
    klo google, mmg ada 2 jenis vaksin. selalunya vet bg yg 4 in 1(klo xsilap) ..harga dia selalunya dlm rm 25 - rm 45 per shot. klo yg lagi satu tuh, harga dia dalam rm 60 - rm 80 ... vet pernah cakap, yg mahal sikit nie, klo kucing tak tahan, akan selsema + deman teruk. Mujur Shiro ok. cume mmg manja sikit laa(dia mmg mengada2 je lebih)

    ReplyDelete
  5. nomel macam moja la...comey!!! kite pon dah kene kumpul duet nak g anta vaksin 5ekor budak kecik kat umah tue... =p

    ReplyDelete
  6. thanks ye utk info tu ;-)
    nnt rajin2 la update blog eh..
    sy suke bc blog awk nih.. TQ TQ TQ

    from:
    azrina
    PENANG

    ReplyDelete
  7. JCMS: ..rina tgk moja, musti teringat nomel..harap nomel jadi macam moja..haha...rina pun mujur ada 3 eror je..itu pun dok budget2..huhu...rina anta nomel kt dr nurul....dr intan xde ubat yg murah lagi..stok xsampai katanya..huh

    azrina : rina update bila takde keje...klo lama xupdat tuh..bz sikit lee

    ReplyDelete
  8. JCMS: ..rina tgk moja, musti teringat nomel..harap nomel jadi macam moja..haha...rina pun mujur ada 3 eror je..itu pun dok budget2..huhu...rina anta nomel kt dr nurul....dr intan xde ubat yg murah lagi..stok xsampai katanya..huh

    azrina : rina update bila takde keje...klo lama xupdat tuh..bz sikit lee

    ReplyDelete
  9. hehe..okeh..
    eh, Yeen @ Azrina tu org yg sama..
    cuma yeen tu nama panggilan kgkwn..
    okeh.. thanks for the update..
    ganaz juge adik bradik tuh..hehe

    regards,
    yeen @ Azrina

    ReplyDelete