This blog is about Bubuye and her lil bro and lil sis.

Friday, August 5, 2011

Shiro sayang...









Shiro sayang...


mama ingat lagi saat2 mama bawa kamu balik. memula mama tak nak sebab Bubuye tak pernah suka kucing lain..
Namun..atas desakan auntie farah dan papa kamu, akhirnya ptg tuh, kamu menjadi anak bulus kedua mama...
sepanjang perjalan balik ke sunway, kamu duduk dia dlm pelukan mama(sedap kene peluk dalam aicond laa ni).


.auntie fara kamu sepatutnya menjadi mama kamu menamakan kamu shiro walaupun kamu bukan lah putih sepenuhnya ..shiro == putih
hari pertama kamu di rumah..kamu takut2..suara pun comel sangat..muka kamu comel..bubuye cium2 kamu..bubuye terus menerima kamu even sebelum ni dia sangaatttttlah banyak songeh..kamu lari2..takut kene ngap ngn bubuye ke?

3-4 malam..mama terpaksa selalu mengurungkan kamu dlm bilik air untuk mengtoilet trainedkan kamu.. walaupun 1st week kamu ada fail, tp sejak itu kamu dh pandai..

kamu sangat manja dgn bubuye..bubuye selalu cube gonggong kamu namun dia tak pandai..bubuye sentiasa menjaga kamu..sayang betul bubuye kt kamu dan kamu begitu manja dengan bubuye. comel sungguh kamu berdua waktu itu.


namun....

mana peginya budak comel itu??


apa dh jadi dengan dia? knp kamu ni macam kene sumpah je..muke lonjong,tak hensem langsung...(jgn maree aa)..haha kenapa nakal sangat kamu nie.kamu memang sgt penakut tp bila dgn mama kamu sgt nakal..kenapa panjat tingkat atas tuh oh shiro mama? tau tak BAHAYA...mama buka sikit sbb nk ada udara segar masuk..demi kamu dan bubuye, mama tak buka tingkap besar selalu. tp tingkap atas kena la buka...tp kamu degil..panjat sana sini..klo jatuh harituh macam mana..mama ada 1 shiro je tau...kamu tau tak mama dh nak menangis dh bila tahu kamu di tingkap atas tuh..isk..mujur papa kamu ada untuk tolong tarik kamu turun..kalau mama sorang2, mau tak mama dh meraung..shiro..shiro...jangan bikin jantung mama sakit tau...mama sayang kamu....

kelmarin kamu panjat lagi tingkap atas..mujur mama dh totally tutup semua tingkap demi keselamatan semua...tp kamu degil..nk panjat..dh lah panjat tinggi2, lepas tuh nak turun mintak org tolong pulak,,haa..lantak laa kamu..biar kamu turun sendiri...mujur laa kamu jatuh atas sofa...tp, sepanjang proses kamu nk jatuh..habis rel langsir dgn langsir2 mama tercabut..adui...sabar2..dibulan puasa kene sabar walau dh ilang sabar dgn budak degil nie....shiro..shiro..


namun..yg menyebabkan mama syg kamu..kamu pandai pujuk mama balik..kamu pandai erk.... kamu suka duduk atas lap mama or kamu gesel2 kt kaki or tgn mama..kamu buat muka comel..pandai kamu aa..





shiro mama..tolong jgn nakal2 sangat yer syg...


4 comments:

  1. boleh tahan nakal jugak shiro ni yer

    ReplyDelete
  2. comeynye shiro.. macam marshmellow plak tgk.. dah la warna cokelat.. hehehe.

    ReplyDelete
  3. hehehe...cair tgk muka dia tu kan..

    ReplyDelete
  4. adui..harituh kan nk pulaukan dia seminggu..konon je laa..last2 dia dok atas lap..buat muke paling comel..dh ter cair hati mama bubuye even dia ni muke nakal

    ReplyDelete