This blog is about Bubuye and her lil bro and lil sis.

Friday, April 13, 2012

BUBUYE???

Kenal tak sapa ni?????heheh


Musti 1st time baca text b-u-b-u-y-e nie korang tertanya2, macam mana ek nk pronounce nama ni..kan?? kan?? MEh kita ikuti kelas pronounce nama bubuye ya



Shiro: Bu-bui kan mama???
Mama Bubuye: pandai lah Ciyo mama ni
Shiro: shi-ro laa mama




Nomel: huh??macam mane nk cebut mama? susah betul laa nama tatak tite ni.. bu-bu-yea tan?tan?
Bubuye: bu-bui lah....
Nomel: alaa.a..tite panggil tatak je laa..cenang cikit...


Mieko: isk mama ni..Itto tetaw laa nk cebut...cemana ni...itto tene pi cekolah ni... bu-bu-yeah ek?
Nomel: tan?cucah tan nk cebut..tite panggil dia tatak je laa cenang...mama ni pilih nama cucah2 lah.



Bubuye: oi budak2 busuk..tuhlah..bubuye ajar tak mo ikut..kan nk mengeja pun tak reti
Nomel: eh....mama tite eja b-u-b-u-y-e laaa.....betullah bu-bu-yeah
Mieko: tah..tite butan malash...tp cikgu ajar lain..nama mama cebut lain..
Shiro:
Bubuye: mama kekononnya nk eja cara glemer laa..tak lawo laa klo eja bubui...so dia tukar laa jadi bubuye...jeles aa tuh nama bubuye glemer..

p/s: cara nk pronouce nama bubuye adalah - bu-bui tau












No comments:

Post a Comment